Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica Brouwer - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica Brouwer - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 December 2008 | Australië, Sydney

Mijn eerte bericht vanuit Sydney!
Het was dan eindelijk zover! 23 decmeber ging om 2.30 de wekker en het was nog zo lekker warm in bed, dat ik eigenlijk geen zin had om er uit te gaan. Maar ja ik moest wel: Ik zou eindelijk op reis gaan!
Om 5 uur op Schiphol kon ik bij Eline aansluiten in de rij voor het inchecken. Om 06.25 konden we boarden, dus daar was dan het grote moment van afscheid! Je moeder die met tranen in de ogen zegt dat ze je zal missen. Je zusje en nichtje die keihard staan te huilen en ik die nuchter afscheid kon nemen van iedereen. Raar idee toen we die poortjes door waren, maar wat een heerlijk gevoel. Sydney here we come!

De reis was erg lang en vooral heel slopend door het tijdverschil. Ik heb wel 2 dagen nodig gehad om echt bij te komen van de jetlag. Ik werd daarbij ook nog erg verkouden, dus slecht geslapen ook. In London was ik trouwens mn boarding pass al kwijt die we nodig hadden voor de overdracht van bagage naar het andere vliegtuig. Ik had toen mooi de gelegenheid om in m'n beste Engels een nieuwe aan te vragen! Ik dacht al, iedereen zal wel denken; Oh oh, Jessica en alleen op reis...
Even later toen ik nonchi met mn handen in mn zakken ging staan, zat ie er natuurlijk gewoon in!

Om 20:00 uur Australische tijd kwamen we de 24e aan. De taxi zette ons af bij het hostel, waarvan we eerst nog niet doorhadden dat we er voor stonden. Zo'n smal gangetje tussen 2 winkels in. We verheugden ons allebei al op een lekker bedje, maar niets was minder waar. In onze kamer was zeker een orkaan en een oorlog geweest. Wat 'n bende! Het bleek dat we bij 2 Engelse en 4 Ierse meiden sliepen die nogal erg op hun uiterlijk uit zijn en alles uit hun tas trekken en overal neer pleuren. Ja, mama ik denk dat ik hier een beetje bekeerd ben.:)
Gelukkig waren m'n ogen te zwaar om er nog verder over na te denken.

De volgende dag was het kerst! Heel apart! Het was erg warm en zijn dan ook naar het strand gegaan. We hebben een kerstmuts gekocht voor het kerstgevoel,want dat ontbrak een beetje. Ons kerstdiner was een zak chips en een appel haha. 's Avonds zijn we naar een kroeg geweest en hebben andere backpackers ontmoet. Dat was een best leuke avond. De mensen in ons hostel zijn echt van die ordinaire, zuipende, schreeuwende Engelsen. Daar hebben we dus niet echt een band mee...
Tweede Kerstdag is hier Boxing Day. Stelt eigenlijk niks voor. Het enige leuke was dat alle kledingshops korting gaven. 's Avonds hebben we een nieuwe club ontdekt en hebben ons weer goed vermaakt. Tot nu toe zijn de mannen nog steeds gek genoeg om onze drankjes te betalen!

Ik heb trouwens ook een Australisch nummer:+61405074219!!! Alle foto's van Lien en mij staan op jenlopreis.hyves.nl.
Ik heb hier ook wat foto's onder gezet!
Met NYE gaan Eline en ik het vuurwerk bij de brug bekijken en na 2 januari vertrekken we waarschijnlijk naar het centrum voor verder verblijf. We doen er nu nl. 40 min. over om naar het centrum te komen. Kunnen we misschien een keer iets cultureels doen...

Dikke kus vanuit het zonnige (gemeen he?!) Sydney!
xxx Jess

  • 27 December 2008 - 04:00

    Jessica Brouwer:

    Foto's uploaden op hyves ging wat moeizaam en ten koste van het mooie weer hier dus gaan de zon in en die foto's komen nog wel een keer...
    No worries! :D

  • 27 December 2008 - 07:36

    Bets Post:

    Hallo Jessica en Eline,
    Heerlijk om zo met jullie mee te leven.
    Die ingang......dat geloof je toch niet. En die zooi op de kamer... En ja zo,n verhaal van de boarding pas klinkt ook niet helemaal onbekend,weet je wel Eline, Ricky L. Nou meiden, have fun! dikke kus, Bets

  • 27 December 2008 - 09:20

    Suus:

    Jesssss, je heb nu al sproeten....nou....
    ben jaloers.
    kus!

  • 27 December 2008 - 16:11

    Lisa:

    Lady's!!!
    Super leuk dat we nu al wat van jullie horen!
    K heb Lien der nummer opgeslagen, en Jes jouwe wachten we nog even af ;-)
    We zijn benieuwd naar de fotos hier, maar zon is belangrijker of course!!!
    ENJOY kussen Lisa

    Ohh en 5 jan mijn beruchte toets voor de 5e x inhalen, even aan mij denken svp ;-)

  • 27 December 2008 - 17:48

    Mel:

    zon, zee, strand... heeeeeerlijk! (detail: hier is het echt freezing koud!) Have fun in Sydney!
    x

  • 28 December 2008 - 09:04

    :

    Hey backpacker!

    Ja kvermaak me prima! Kzit ook in Sydney, Kingscross! Gezellige bende:) Blyf tot de 6e van januari en vlieg dan naar NZ. Leuk om je verhaal te lezen! Lange trip he haha. Misschien als je langer in Sydney blyft x wat drinken? Zal ik de tips is ff geven haha.

    Have fun!!

  • 28 December 2008 - 12:12

    Jolanda:

    Hey meiden ,
    Die kamer van jullie is echt een zwijnestal, als jullie zelf ook zo zijn ben je binnen de kortste keren van je spullen af.
    Jess dat was echt weer iets voor jou, dat van die boardingpass.
    Leuk om de berichtjes over jullie te lezen,is
    weer is wat anders dan spelletjes doen.
    Veel plezier!
    Dikke knuffel.

  • 29 December 2008 - 15:26

    Nathalie S:

    eey jes,

    ik hoor het allemaal al wel weer, je maakt mooi misbruik van de kerels daar!! en zo hoort dat ook ;)

    nou heel veel plz daar en ik stuur vast ooit nog wel weer een keertje een berichtje ;)

    liefs nathalie (ex-collega)

  • 29 December 2008 - 23:15

    Maarten:

    Lekkerding!!!!

  • 30 December 2008 - 11:57

    Pascal:

    he jes,
    heb je net gesproken op msn, kort maar kracht. maar de lijn is duidelijk: bier=bier! haha.. fijn oud en nieuw!
    x

  • 30 December 2008 - 18:48

    Danny:

    Hey Jes,

    Maak er wat moois van. Nog een paar uurtjes wachten maar alvast de allerbeste wensen voor 2009!


  • 31 December 2008 - 13:29

    De "ter Harmseltjes":

    He, leuk om jullie site te bekijken. We zagen net op het nieuws het vuurwerk in Nieuw Zeeland, dus dan wensen wij jullie nu al alle goeds voor 2009. Wij hebben nog even te gaan. Maak er iets leuks van DOWN UNDER!

    Groeten.

  • 02 Januari 2009 - 14:53

    Ria:

    hoi jess hoe gaat het .al een beetje gewend vast wel .ik wil je nog even een fijn 2009 wensen .groetjes joop en ria

  • 03 Januari 2009 - 12:00

    Shir:

    Jess ik ben weer thuis! lkkr kapot :D leuke foto's van daar! zal zo hyves ook nog ff checken! t is hier gewoon schaatsweer..ma ben de kou nu wel gewend! dikke kus

  • 03 Januari 2009 - 17:57

    Mariss:

    hahaha jesss die mail van jou:P!
    hahaha o-o-o echt wat voor jou.. lekkerding wat je ook bent!
    kan ook niet anders he..
    haha foeii jy was nuchter he met oud en nieuw!?
    je zusje was mooi dronken hahahaha
    gingen nieuwjaarsdag naar tante rita & ome erik.. voor een nieuwjaarsborrel!
    kon geen borrel meer zien.. en het sleutel was ook moeilijk in het gat te krijgen! zal wel in de fam. zitten want je vader kreeg hem nieuwjaarsdag er amper in! ahahaha

    (L)youuuuuuuu

  • 03 Januari 2009 - 22:36

    Inge:

    ha jessy en lien natuurlijk!
    nou dat was wel n binnenkomer of niet?
    hoop dat jullie nu n beetje gesetteld zijn. zal nog ff vertellen hoe wij 23 december hebben "gevierd": wij zijn naar de film australia geweest; erg leuk! dikke kus vanuit ijzig nederland (en morgen waarschijnlijk sneeuw)

  • 03 Januari 2009 - 22:43

    Inge:

    sukkel die ik ben;
    hoewel t voor jullie al oud is natuurlijk, toch de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!!!!!!!!!!!!
    XXX

  • 04 Januari 2009 - 16:03

    Joyce:

    vraagje ;

    Als ik mezelf per envelop opstuur, kan ik daar dan gewoon aankomen? lijkt me wel lekker 40c graden..

    nou ik ga weer.
    Doeg.
    have fun !

  • 06 Januari 2009 - 06:29

    M. En A.:

    Kun je daar ook lekkere gehaktballen kopen? Misschien kangaroegehakt?
    Verder willen wij jullie
    een vuile tijd toewensen.

    Greeeetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jessica

Actief sinds 11 Dec. 2008
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 22855

Voorgaande reizen:

23 December 2008 - 16 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: